Vaikų mokyklėlė YUKARIUKAS – jau devynerius metus gyvuojanti japonų kalbos ir kultūros mokykla smalsiems, pasaulio kalbomis bei skirtingomis kultūromis besidomintiems vaikams.
Japonų kalbos bei kultūros pamokų metu siekiama ne tik išmokti japonų kalbos bei susipažinti su japonų kultūra, bet ugdomos japonams ir mums svarbios vertybės bei įgūdžiai: savęs pažinimas ir meilė sau, tarpusavio santykių ir bendravimo svarba, meilė ir pagarba gamtai bei gyvybei, pagarba tėvynei bei meilė kitoms kultūroms, kylanti iš supratimo, kad pasaulis platus ir margas – todėl ir yra gražus, pagarba visuomenei, joje egzistuojančioms taisyklėms, kurios padeda kurti darnią ir saugią aplinką.
Ką veiksime pamokose?
Kuo Jūsų vaikams bus naudingos japonų kalbos pamokos?
2024 m. rugsėjo 14 d.
Rudens atostogos:
2024-10-28 – 2024-11-02
Žiemos atostogos:
2024-12-23 – 2025-01-07
2025-02-17 – 2025-02-22
Pavasario atostogos:
2025-04-19 – 2025-04-25
2025 m. gegužės 26 d.
Pradedančiųjų yukariukų grupė SAKURA 3-5 klasių mokiniai
Pamokų pobūdis
Daugiau informacijos:
El. p.: Info@yukari.lt
Tel.: +370 673 13117
Pradedančiųjų yukariukų grupė TANPOPO 3-5 klasių mokiniai
Pažengusiųjų yukariukų grupė RINGO, antrieji mokslo metai
Pamokų pobūdis
MOKYTOJA IR MOKYKLĖLĖS ĮKŪRĖJA
Gabija Kaunelienė vadovauja Japonijos agentūrai „Yukari“ – pirmajai Lietuvoje privačiai organizacijai, lanksčiai atliepiančiai visus Lietuvos visuomenės poreikius, susijusius su Japonija, teikiančiai profesionalią, kultūriškai etišką ir kokybišką informaciją bei paslaugas, įvairiapusiškai susijusias su Japonija ir šios šalies kultūra. 2006 m. Gabija Kaunelienė baigė Vilniaus universiteto Orientalistikos centro Lyginamųjų Azijos studijų bakalauro laipsnio programos japonologijos specialybę ir šiuo metu jau turi 15-os metų japonų kalbos mokymo patirtį. O 2016 m. vasarą du mėnesius stažavosi Japonijos fondo užsieniečių japonų kalbos mokytojų tobulinimosi programoje tarptautiniame japonų kalbos institute Saitamoje.
JAPONŲ KALBOS IR KULTŪROS MOKYTOJA
Ineta Jonauskytė – šeštus metus Japonijos agentūroje „Yukari“ dirbsianti japonų kalbos bei kultūros specialistė, 2020 m. apsigynusi baigiamąjį darbą dorinio ugdymo Japonijoje tema, baigė Vilniaus universiteto Azijos ir Transkultūrinių studijų instituto japonologijos studijas. Inetos pagrindinė sritis – japonų kalbos bei kultūros sklaida vaikams. Jos gebėjimas sudėtingą informaciją bei idėjas perteikti vaikams suburia didžiules jaunųjų Japonijos mylėtojų auditorijas. Ineta pavasarį išleido jau septintąją savo yukariukų grupę. Nors griežta ir reikli, ji myli vaikus, o vaikai myli ją. Inetos pagrindinis tikslas – supažindinti jaunuosius savo draugus su tolimąją Japoniją ir leisti prisiliesti prie šios paslaptingos kultūros įvairiais interaktyviais mokymo ir mokymosi metodais.
Vaikų mokyklėlė YUKARIUKAS yra skirta antrų – penktų klasių mokiniams, kurie nori išmokti japonų kalbą, susipažinti su neįprastu japonų raštu, sužinoti, kaip ir kuo gyvena Japonijos vaikai bei daugybę kitų įdomybių apie šią tolimą šalį.
Mokyklėlė suskirstyta į tris mišraus amžiaus vaikų grupes, atliepiančias mokinių intelektinės, socialinės ir emocinės raidos poreikius.
Mažųjų Yukariukų grupė – skirta antrų – trečių klasių mokiniams. Skaitome įvairias pamokančias japoniškas pasakas (patys japonai jas labai mėgsta, o jų atžalos jas analizuoja dorinio ugdymo pamokose ir ne tik). Susipažįstame su hiragana ひらがな – viena iš dviejų skiemeninių japoniško rašto sistemų, mokomės pagrindinę japoniško sakinio struktūrą, pirmuosius japonų kalbos žodžius: mandagumo žodelius (jp. 挨拶 aisatsu), maisto produktus, gyvūnų pavadinimus ir pan. Savomis rankomis bandome atlikti nesudėtingus, motoriką ir loginį mąstymą lavinančius rankdarbius, japonų kalbos mokomės per matematiką, gamtos mokslus, muziką, šokį, teatrą, literatūrą.
Pradedančiųjų Yukariukų grupė yra skirta trečių – penktų klasių mokiniams, kurie dar tik pradės savo pažintį su Japonija ir japonų kalba. Pamokų turinys pritaikytas būtent šio amžiaus vaikams. Pamokų metu mokomės hiragana ひらがな garsus, aisatsu (mandagumo) žodžius, japoniško sakinio struktūrą. Šį kursą baigę mokiniai gali kalbėti nesudėtingais japoniškais sakiniais apie save ir savo šeimą, laiką. Vaikai išmoksta pasiteirauti informacijos apie kitą žmogų, geba paklausti kiek valandų, kokia savaitės diena ir pan.
Pažengusiųjų Yukariukų grupė – skirta mokiniams, kurie sėkmingai baigė pradedančiųjų yukariukų grupės kursą ar išlaikė japonų kalbos lygio nustatymo testą. Antrieji mokslo metai skirti jau turimų žinių gilinimui bei plėtimui: laviname hiragana ひらがな rašymo įgūdžius bei pradedame pažintį su katakana カタカナ. Giliname japoniško sakinio struktūros supratimą, išmokstame iki tol dar nepažintų japoniškų veiksmažodžių bei būdvardžio formų.
Yukariuko gimnazija – ši grupė skirta paaugliams, kurie baigė pažengusiųjų yukariukų grupės kursą. Skirtingai nei anksčiau, Yukariuko gimnazijoje pamokos vyksta du kartus per savaitę. Su šia grupe japonų kalbos mokomės visai rimtai, dalis mokinių savo japonų kalbos kelionę ketina tęsti studijuodami universituose tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Gimnazijoje pradedame sudėtingą, daug pastangų reikalaujančią, bet be galo malonią ir širdį užburiančią pažintį su japoniškais hieroglifais kanji 漢字. Giliname japoniško sakinio struktūros supratimą, susipažįstame su sudėtingesniais atvejais, išimtimis bei sudurtiniais sakiniais. Pamokų metu plečiame žodyną susijusį su jau išmoktomis temomis, taip pat dirbame su tokiomis temomis kaip: turizmas bei turistiniai objektai, kelionių planai bei maršrutai, pasaulio virtuvė, sportas.
Daugiau informacijos apie Yukariuko gimnaziją rasite čia
Mokymo turinys savo tematika pritaikytas vaikams ir plečia jų akiratį, skatina vaikų fantaziją bei kūrybiškumą. Nuo ankstyvos vaikystės pradėta mokytis užsienio kalba papildo vaiko pasaulio sampratą, o japonų kalba, turinti tikrai išskirtinį raštą, ženkliai prisideda prie vaikų atminties, rankos motorikos bei loginio mąstymo lavinimo.
Pamokėlėse stengiamasi naudoti kuo daugiau autentiškų kalbos šaltinių – audio bei vaizdo įrašų su dainelėmis, greitakalbėmis, pasakomis, vaikiškomis istorijomis. Daug dėmesio skiriama ir socialinei – kultūrinei bei neverbalinei kalbos sritims. Mokome vaikus, kaip pasisveikinama ir atsisveikinama, kaip kreipiamasi į kitus, kuo skiriasi mūsų ir japonų gestai, bendravimo su kitais taisyklės. Ypač daug dėmesio skiriame pagarbos aplinkiniams ugdymui.
Į mokymo procesą kūrybiškai integruojame ir įvairias veiklas – darome su Japonija susijusius rankdarbius, dainuojame, žaidžiame įvairius žaidimus, susipažįstame su japonų literatūra bei jos personažais, žiūrime japoniškus filmus.
Pamokų metu laikomasi griežtos taisyklės – patyčioms NE! Kuriama jauki ir saugi atmosfera, vaikai skatinami išsakyti savo mintis, nuomonę, pasidalinti įspūdžiais ar pastebėjimais.
Mokymosi procesas remiasi japonų patarle (jp. 諺 kotowaza) – nanakorobi yaoki 七転び八起き (krisk septynis kartus ir atsikelk aštuntąjį). Vaikai skatinami nebijoti klysti. Mūsų padarytos klaidos – puiki galimybė išmokti kažko naujo ar pagilinti žinias apie kažkada mokėtus ar naujai atrastus dalykus.
Pamokų metu siekiama išugdyti kritiškai mąstančius, teisingus informacijos šaltinius gebančius atsirinkti jaunuolius. Jei nežinome atsakymų į mums rūpimus klausimus – jų ieškome kartu. Vaikai skatinami kalbėti apie jiems svarbias, įdomias ar klausimų keliančias temas. Šios mokyklos mokytojai visuomet pasiruošę ištiesti pagalbos ranką!